עימות חריף בין החרדים ל'בית היהודי' בועדה למינוי דיינים

הבית היהודי לא למד מהעבר וחבל, בחדרי חדרים הם מתעקשים על למנות את הדיינים שלהם מבלי שנתערב כלל, וכמובן שאותם דיינים מסוגלים לגרום להרס בהלכה, אך העיקר היו"ר שלהם מעיז להגיע לביתו של חכם שלום ולומר שהוא שינה פניו ביחס לחרדים
ישראל פריי No Comments on עימות חריף בין החרדים ל'בית היהודי' בועדה למינוי דיינים

לקראת משבר קואליציוני? • למרות מסרי ההרגעה המשודרים כלפי חוץ, מתחת לפני השטח מתחולל קרב איתנים בין יהדות התורה וש"ס, העלול להרעיד את הממשלה • הטענות: 'הבית היהודי' מנצלים את הרוב בועדה ומתעקשים למנות דיינים הנחשבים לסדין אדום • הפרטים והתגובות

צילום: miriam alster
הבית היהודי לא למד מהעבר וחבל, בחדרי חדרים הם מתעקשים על למנות את הדיינים שלהם מבלי שנתערב כלל, וכמובן שאותם דיינים מסוגלים לגרום להרס בהלכה, אך העיקר היו"ר שלהם מעיז להגיע לביתו של חכם שלום ולומר שהוא שינה פניו ביחס לחרדים
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

זמן רב שכינוס הוועדה למינוי דיינים נדחה, ומפעם לפעם מוצאים הגורמים האחראים על כינוסה של הוועדה תירוצים שונים אודות דחיית ההחלטה בדבר מינוי שישה דיינים קבועים לבתי הדין.

למרות זאת, הפרסומים הרבים בתקשורת החרדית והכללית מעידים על כך שישנה הבנה בין מפלגת 'הבית היהודי ל'שס' ו'יהדות התורה' על אופי הדיינים העתידים להיבחר, ועל פי הנטען, רק אימת הבג"צ ההיא שמשתקת את התהליך. אלא שממידע שמגיע לאתר 'קול חי' עולה תמונה שונה בתכלית.

לאתר 'קול חי' נודע כי עננה של משבר קואליציוני חמור מרחפת מעל שולחן הממשלה, בעקבות כך שחלק מחה"כ וחברי ההנהלה של מפלגת הבית היהודי החליטו לפי שעה על כוונות להיאבק למען מינויי דיינים בעלי אוריינטציה ציונית או עצמאית, כגון רבני צוהר ודומיהם.

גורמים בתנועת שס אמרו לנו היום כי "חברי הבית היהודי החליטו לנצל את העובדה שהגוש הלא חרדי הוא רוב בוועדה, ונוכח התנגדות של ש"ס ויהדות התורה למינוי רבנים אלה לבית הדין הגדול, ולהתעקש על מינויים שנויים מחלוקת, לצערנו אנחנו חוזרים לימים של ברית האחים לפיד את בנט, ואנחנו לקראת משבר חמור".

ביהדות התורה ג"כ זועמים על הכוונות של הבית היהודי ואמרו לאתר 'קול חי' כי "הבית היהודי לא למד מהעבר וחבל, בחדרי חדרים הם מתעקשים על למנות את הדיינים שלהם מבלי שנתערב כלל, וכמובן שאותם דיינים מסוגלים לגרום להרס בהלכה, אך העיקר היו"ר שלהם מעיז להגיע לביתו של חכם שלום ולומר שהוא שינה פניו ביחס לחרדים".

תגובת מפלגת הבית היהודי: "מפלגת הבית היהודי עומדת ותעמוד ע"כ שיבחרו דיינים מהציונות הדתית".

במפלגות ש"ס ויהדות התורה מסרבים להגיב.



0 תגובות